Followers

Saturday, July 16, 2011

First Time Tengok Teater :)

Untuk pengetahuan semue, JB nga ade  JB Arts Festival yang berlangsung pada 1-24 Julai 2011 .

Mase malam 14 Julai ari tu, aku ngn staff2 Yayasan Pelajaran Johor ramai2 g tgk teater kat Bukit Timbalan, Bangunan Iskandar..Tajuk teater ni, BUMI BERLANTAI PERMATA II.Reason ktorg nk tgk adalah disebabkan director teater nie merupakn staff YPJ sendiri iaitu Encik Dean Manas yang juga merupakan ketua di department aku :)

Encik Dean Manas @ Abg Dean memang name yang x asing lagi dlm dunia teater.Dy memang penggiat teater yang aktif.Aku  rse penggiat teater kat JB nie sume kenal dy.

Best gak teater nie.Teater muzikal la katekan..
ok2, meh cni aku citer ckit sal teater yg aku tgk nie.Aku citer mne yg ingat n faham je..Teater ni pasal camne Dato' Jaafar membangunkan Johor..Penduduk Jementah ade yang menentang Dato' Jaafar..So, ad la ckit pergaduhan..Alarhhhh......panjang nk citer, mlas la pulak nk story.hehe.

One of the part yg paling aku suke ialah bab tarian..Faham2 sendiri bile orang johor joget.Memang cantik :)
Nice koreografi n custom.hehe.Susunan muzik pon not bad.

Ni tiket teater :)

p/s:  Best gak tgk teater rupenyer.hehehe

No comments:

Post a Comment