Followers

Friday, May 24, 2013

Aku Terlalu Rindukan Mak....

Assalamualaikum...

Dah 2 minggu mak pergi meningalkan dunia ini..terlalu rindu pada mak itu yg aku boleh ungkapkan..
Wajah mak sentiasa aku terbayang-bayang..lepas solat memang aku selalu doakan mak..hanya itu yg aku daya lakukan..

Sudah beberapa kali aku mimpikan mak..2,3x juga aku termimpikan mak..mak masuk sekejap-sekejap dalam mimpi aku..pada luaran aku memang kelihatan ok..seolah-olah tiada kesedihan dan tiada apa-apa yang berlaku pada diri aku ini....tapi hakikatnya aku terlalu rindukan mak dan terasa ingin menangis sepuas-puasnya...lately ni aku tiba-tiba rasa berminat pada laut..aku rasa tenang dan sayu bila memandang laut..ingin saja menangis sendirian dihadapan laut...laut itu seolah-olah faham kesunyian yang aku rasa..aku x punya sesiapa..aku rindukan kasih-sayang seorang ibu..

Ya Allah, sampaikan rinduku ini pada mak..
moga mak tenang disana..
Aminnn...

oh ibu..kau disiram bayu pagi
kehilangan terasa kini
dan kesepian
dan aku bagai purnama gerhana
di ibarat lautan kering tiada tempat ku layarkan
hasrat ku ini
masih belum sempat ku buktikan nya pada mu
IBU tersayang
kucurahkan rasa hati

Kutatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

Tuhan yang Esa
ampuni dosa IBU
tempatkan mereka
diantara kekasih-kekasihmu

oh IBU kau kasih sejati
ku taburkan doa untukmu IBU
ampunilah dosaku sejakku dilahirkan
hingga akhir hayatku

saat ini kuteruskan hidup
tanpa bersamamu IBU

IBU..
Kini aku hilang tempat mengadu

oo IBU damailah engkau disana
kutaburi doa mewangi hadiah dari anakmu..






No comments:

Post a Comment